woensdag 15 mei 2013

Veldverslag Ronde Hoep: 5 mei

Zondag 5 mei afgesproken. Voor de 3e opvolgende zondag prachtig weer. Nico heeft helaas last van zijn oog. Mijn fietsmaat heeft last van zijn rug en mijn zoon heeft huiswerk. Ik ben dus in mijn eentje. Met de zon in mijn rug loop ik richting reservaat. Ik had daar eerder al wat tureluurs weg zien vliegen bij twee kievitnesten, maar gek genoeg iedere keer vanaf een andere plek. Dit keer heb ik meer succes en vind ik ze allebei. Ik loop de andere percelen nog af, maar zie niks opvliegen. Als laatste ga ik nog naar het perceel waar ik eerder al een grutto had gevonden. Ik probeer eerst een sloot over te steken, maar de plank ligt te diep. Soppend in mijn laarzen loop ik toch maar om. Vlak voor me vliegt opeens een tureluur weg. Dat is dan nr. 3 voor vandaag. Verder zie ik niks. Qua nesten ben ik denk ik halverwege.

 

Ton Kuijper

Geen opmerkingen: