woensdag 2 mei 2012

29 en 30 april

Van: Ton KuijperOnderwerp: verslag gerrit de groot deel 2


29/30 april
Vandaag en gisteren geprofiteerd van het mooie weer en aangemoedigd door de observatie van Mark Kuiper dat er mogelijk drie gruttonesten te vinden zijn op de percelen van Gerrit de Groot de laarzen aangetrokken en richting Waver gereden. Zo'n dertig zwanen vliegen op als ik het land in ga. Tjonge wat maken die beesten er een bende van. Ik ben benieuwd of de koeien van Gerrit dit gras nog gaan eten. De score tot dit weekend was 3 kievitten en een tureluur. Een paar meter voorbij de Tureluur vind ik nu een kievit. Die had ik de vorige keer gemist. Omgekeerd vind ik bij een eerder gevonden kievit nu een Tureluur met 2 eieren. Vanaf het pad zie ik een kievit wegvliegen en later een tureluur. De kievit vind ik. De tureluur moet in de buurt zijn, maar het gras is lang en platgelopen door de zwanen. Tijd voor de thermosfles en boterhammen. De trui kan uit. Ik tuur wat door de verrekijker. Wat verderop vind ik nog 2 kievitnesten. Tureluur heb ik ook weg zien vliegen, maar de afstand is te groot. Ik zit warempel al op 9 nesten. Maar hoe zit het nu met die 3 grutto's ?

Ton Kuijper

Geen opmerkingen: