zaterdag 15 juni 2013

Verslag veldbezoek: Bovenkerkerpolder 8 juni

Ik ben vanmiddag 8 juni nog even bij Henk geweest. Mijn zoontje wou ook graag eens kijken. Henk was zo aardig geweest enkel de voorste stukken van het uitgesteld maaien te maaien. Hij vertelde dat de kraaien massaal achter de kuikens aanvlogen, dus dat deed zeer. Maar zijn koeien moeten straks ook eten. Ik ben even op de achterste delen wezen kijken, voorzover dat ging door het lange gras. Op de kale plekken vonden we twee scholeksternesten en een kievitsnest. Verder vond mijn zoon een fors gruttokuiken (denk ik) dat (hopelijk) deed alsof die dood was. We hebben hem maar vlug alleen gelaten, hopend dat het nog goed zou komen. De grote wagens met het gras uit Badhoevedorp kwamen eraan, dus we moesten ‘m smeren. Anders konden we niet langs het smalle weggetje. Een zwanenpaar zwom nog met een jong in de sloot. Diny vertelde nog dat die ochtend drie steenuilkuikens uit de kast geringd waren. Mooi! We gaan woensdag om 14.00 uur weer kijken.

 

Leon Quaden

Geen opmerkingen: